ОБЩИНА КЪРДЖАЛИ
ПОКАНА
Община Кърджали отправя покана към заинтересованите страни при изявен интерес да участват като партньори в проектно предложение на Община Кърджали по процедура чрез директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ с интегрирано проектно предложение BG05M9OP001-2.056 „Социално-икономическа интеграция на уязвими групи. Интегрирани мерки за подобряване достъпа до образование“ – Компонент 2. Процедурата се финансира от Оперативна програма „Развитие на човешките ресурси” 2014-2020 г. /ОП РЧР/ водеща програма и Оперативна програма „Наука и образование за интелигентен растеж” 2014-2020 г. /ОП НОИР/.
Основната цел на процедурата е да допринесе за повишаване качеството на живот, социалното включване и намаляване на бедността, както и до трайната интеграция на представителите на уязвими групи чрез реализацията на комплексни мерки и прилагането на интегриран подход.
Специфичните цели на процедурата са насочени към подкрепа за социално включване чрез изпълнение на дейности и мерки в следните четири направления:
- Подпомагане интеграцията на пазара на труда на уязвимите групи (Направление 1);
- Осигуряване на достъп до образование и обучение (Направление 2);
- Подобряване достъпа до социални и здравни услуги (Направление 3);
- Развитие на местните общности и преодоляване на негативните стереотипи (Направление 4).
Целта на Компонент 2 по процедурата за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ е посредством реализирането на т.нар. „меки мерки“ (интеграцията на пазара на труда, достъп до образование и обучение, достъпа до социални и здравни услуги) в рамките на ОП РЧР и ОП НОИР да се допълнят изпълняваните инвестиционни проекти от общините-бенефициенти по Приоритетна ос 1 на ОПРР 2014-2020 г, с включени мерки за изграждане на социални жилища.
1. Допустими партньори за дейностите по ОП РЧР са:
- Неправителствени организации;
- Центрове за информация и професионално ориентиране;
- Читалища;
- Работодатели (съгласно КТ);
- Доставчици на социални и здравни услуги;
- Социални предприятия и кооперации на хора с увреждания9;
- Обучителни организации и институции;
- Общини.
2. Допустими партньори за дейностите по ОП НОИР са:
- Държавни и общински детски градини;
- Държавни и общински училища;
- Юридическите лица с нестопанска цел, определени за извършване на общественополезна дейност, избрани в съответствие с глава 8 от ЗМСМА.
Допустими дейности по ОП РЧР са активиране на икономически неактивни лица; посредничество за намиране на работа; професионално информиране и консултиране; психологическо подпомагане; мотивиране за активно поведение на пазара на труда; предоставяне на обучение за придобиване на професионална квалификация или ключова компетентност; наемане на трудови медиатори, мениджъри на случай и психолози; включване в стажуване или чиракуване: насърчаване на самостоятелната заетост и включване в заетост:
Допустими дейности по ОП РЧР са мерки за превенция на ранното отпадане от училище; мерки за интеграция в образователната система на деца и младежи и подобряване достъпа до образователни услуги за ранно детско развитие. учениците от етническите малцинства и търсещи или получили международна закрила.
Обявата и насоките за кандидатстване по процедурата могат да бъдат намерени на интернет страниците на ОП РЧР https://esf.bg и ОП НОИР http://sf.mon.bg/ в раздела „Актуални процедури”, както и на интернет страницата на Информационната система за управление и наблюдение на средствата от Европейските структурни и инвестиционни фондове (ИСУН 2020) в раздела за електронно кандидатстване: https://eumis2020.government.bg
Всички заинтересовани страни, които отговарят на критериите за допустимост на партньорите, могат да подадат заявление за интерес за участие в проектното предложение на Община Кърджали.
Заявлението за интерес, Условията за допустимост на партньорите и Методиката за подбор на партньорите може да намерите тук.
ВАЖНО!
Заявленията за интерес следва да се подават в Информационния център на Общинска администрация – Кърджали, бул. „България”№ 41, в срок до 10.12.2020 г.
Кмет на
Община Кърджали
д-р инж. Хасан Азис