Описание и посочване на несъответствието: |
възможности за избор: |
Жестомимичен език (Предварително записан): Интерпретацията на езика на знаците е осигурена за цялото предварително записано аудио съдържание в синхронизирани носители |
Изискване 1.2.6 от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Частично съответствие
Всеки видеоклип с аудиосъдържание е прикрепен към новина с текст. |
Осигурен е механизъм за установяване значението на абревиатури и съкращения |
Изискване 3.1.4 от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Не е осигурен |
Субтитри за аудио и/или видео излъчвания на живо. |
Изискване 9.1.2.4. от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Неприложимо
Няма живо видео излъчване |
Синхронизирано аудио представяне на видео съдържанието. |
Изискване 9.1.2.5. от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Неприложимо
Наличните видеоклипове са записи, поради което не е необходимо |
Контрастно съотношение |
Изискване 9.1.4.3 от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Частично осигурено, с изключение на външни приложения, разработени от трети лица и интегрирани в сайта на администрацията, върху които тя няма контрол |
Да не се представя текст във вид на изображение. |
Изискване: 9.1.4.5. от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Частично осигурено, с изключение на банерите на сайта и документи, където законодателството изисква да бъдат предоставяни с подпис и печат. |
Регулируеми времеви интервали |
Изискване 9.2.2.1 от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Неприложимо
Не се използват времеви интервали |
Активиране посредством движение |
Изискване 9.2.5.4 от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Неприложимо
Липса на модул, който да се активира при движение. |
Езикът на всяка отделна част от съдържанието на страницата може да бъде програмно установен. |
Изискване 9.3.1.2. от EN 301 549 V3.2.1 (2021-03)
Неприложимо
Няма страници със смесено съдържание на различни езици |
Дата на първоначално изготвяне на декларацията: |
15.02.2024 г. |
Дата на ежегодна актуализация (преразглеждане) на декларацията: |
15.02. |
Дата на актуализация на декларацията след извършена оценка и съществено преработване на уебсайта или мобилното приложение: |
|
Метод, използван за изготвяне на декларацията: |
Самооценка, направена от лицето по чл. 1, ал. 1 или 2 от ЗЕУ, собственик на уебсайта/мобилното приложение |
Процедура по прилагане |
Съгласно Решение за изпълнение (ЕС) 2018/1524 на Комисията от 11 октомври 2018 година и на основание чл. 58г, ал. 1 от Закона за електронното управление (ЗЕУ), в Общинска администрация Кърджали е определена следната процедура за разглеждане на сигнали:
- Сигнали, подадени по реда на ЗЕУ за нарушения на изискванията за достъпност на съдържанието на интернет страницата на Общинска администрация Кърджали, се подават в Центъра за административно обслужване (ЦАО) на Община Кърджали всеки работен ден от 8.30 ч. до 18.00 ч. на адрес: гр. Кърджали, бул. „България“ 41 или се изпращат чрез лицензиран пощенски оператор; по електронен път: на obshtinakardzhali@kardjali.bg или чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги https://egov.bg .
- Сигналът се разглежда в срок до един месец от постъпването му, като в същия срок се подготвя и отговорът, който съдържа описание на предприетите действия и мерки за отстраняване на нарушението на достъпността и срокът, в който посочените нарушения за достъпност ще бъдат отстранени, или мотивиран отказ, в случаите когато искането е прието за неоснователно и незаконосъобразно.
- Когато подалият сигнала е посочил електронна поща, отговорът се изпраща, подписан с удостоверение за квалифициран електронен подпис; когато сигналът е подаден чрез Единен портал за достъп до електронни административни услуги, отговорът, подписан с удостоверение за квалифициран електронен подпис се връща чрез този портал; в останалите случаи – на хартиен носител, на посочения в сигнала адрес. Когато е посочен неверен или несъществуващ адрес, информацията се смята за получена от датата на изпращането ѝ. |
В случай, че Община Кърджали:
1. не отговори на сигнала в посочения по-горе срок или
2. не предприеме мерките за отстраняване на нарушението на достъпността, посочени в отговора на сигнала.
гражданинът или организацията, подала сигнала, може да подаде жалба до министъра на електронното управление (МЕУ). |
Данни за контакт с длъжностно(-и) лице(-а), отговарящо(-и) за достъпността и обработването на жалбите в Министерство на електронното управление: |
Жалбите могат да се подават по следните начини:
- на електронен адрес: mail@e-gov.bg, с посочване на тема: „Жалба относно нарушението на достъпността на интернет страници“;
- чрез деловодството на МЕУ на ул. „Ген. Йосиф В. Гурко“ №6, София;
- чрез пощенска услуга на хартиен носител на адреса на ДАЕУ - ул. „Ген. Йосиф В. Гурко“ №6, София-1000
|
Община Кърджали да се стреми да представи на потребителите си сайт, който напълно отговаря на наличните стандарти за достъпност. Това обаче не винаги напълно е възможно. Ако срещате затруднения при работата си със сайта, част от съдържанието не е достъпно или неразбираемо, свържете се с нас.
Потребителското мнение, препоръки и критики са от голямо значение, за да успеем заедно да изградим още по-полезен и достъпен сайт на агенцията.
Община Кърджали се ангажира да осигури по-висока степен на достъпност като отстранява констатираните несъответствия в изискванията за достъпност на публикуваната информация.
Дата на публикуване на уебсайта: 15.02.2024 г.